Mihin sisällöntuotantoa tarvitaan?
Mihin sisällöntuotantoa tarvitaan?
Kaikkeen ja kaikkialle. Noin, ole hyvä.
Nykyajan kaupankäynti on siirtynyt koko ajan enemmän verkkkoon, jossa kuvat ja sanat ohjaavat ostokäyttäytymistä. Kuvilla ja sanoilla luodaan tunnetta ja tarinaa sekä pyritään vaikuttamaan asiakkaan päätöksiin, koska usein ihmiskontakti puuttuu modernista kaupankäynnistä. Tai ainakin osa ostopolun vaiheista.
Otetaan esimerkki, jossa verkkokauppa myy elektroniikkaa. Valmistajat tarjoavat bulkkikuvat ja -tekstit jälleenmyyjille. Lopputulos on se, että jokainen verkkokauppa/jälleenmyyjä myy samaa tuotetta samoilla kuvilla ja teksteillä. Usein jopa samalla hinnalla.
Yllä olevassa tilanteessa yritetään erottua usein joko edullisemmalla hinnalla (lopputulos: huutokauppa) tai palvelulla.
Mitä jos erottuisitkin sisällöntuotannolla? Voisit tarjota verkkokaupassasi persoonallisemmat tuotekuvat ja -tekstit. Kertoa tuotteista mielenkiintoisemmin ja havainnollisemmin kuin kilpailijasi. Et joutuisi ainakaan kilpailemaan hinnalla.
Sisällöntuotantoon kannattaa todellakin panostaa. Laadukkaita tekstejä ja kuvia tarvitaan blogeissa (hakukoneoptimointi), tuotetiedoissa, asiakasviestinnässä, sähköpostimarkkinoinnissa ja oikeastaan ihan kaikessa markkinoinnissa.
Laadukas sisällöntuotanto auttaa sinua erottumaan ja myymään tehokkaammin!